fredag den 5. februar 2016

Februar





Februar bliver trods sit dårlige ry en særdeles begivenhedsrig omgang i år. Udover de tilbagevendende glæder som fastelavnsboller og min fødselsdag, så bliver februar den måned hvor jeg starter mit bachelorprojekt og sideløbende praktik hos Danmarks Naturfredningsforening.

Måneden byder desuden på en masse planer, nu hvor lektier er en saga blot (bachelorprojekt gælder ikke, vel? Jeg kommer jo naturligvis til at være hamrende godt organiseret, således at jeg kan holde fri kl. 16 hver dag. Ahem)  

Følgende punkter er på månedes kulturelle to-do-liste.
1. Dining Week i uge 7 tænder julelys i mine øjne, og jeg glæder mig abnormt til at besøge GigglesFleisch og Tribeca.
2. 2016 har allerede budt på mange gode filmpremierer i de næste par uger vil jeg indhente det forsømte fra januar, og holde trit med de nyeste - Ex. Machina, Den Danske Pige, Hateful Eight og The Revenant står øverst på listen.
3. Jeg vil forsøge endelig at få besøgt Medicinsk Museions udstilling Det Indsamlede Menneske som jeg har haft på listen i snart et år.
4. Udstillingsåbningen af Tæt på på Statens Museum for Kunst vil jeg stræbe efter at besøge. Udover et skønt tema berører udstillingen den tidsperiode i kunsthistorien jeg finder mest interessant.
5. Jeg håber at kunne afsætte nok vinteraftener i selskab med min sofa og en kande the, til at kunne få læst mindst tre bøger. Listen tæller The Hound of the Baskervilles af Arthur Conan Doyle, The Steampunk Trilogy af Paul di Filippo og In Order to Live af Yeonmi Park.





















Billederne er taget på den smukkeste tur til Stigsnæs i går aftes. Og nogen sagde at februars himmel er grå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar